100 de ani de la prima expoziție Brâncuși în Statele Unite ale Americii

Puteți urmări mai jos un video cu privire la expoziția organizată la Galeria Paul Kasmin din New York, cu ocazia aniversării a 100 de ani de la intrarea lui Brâncuși pe piața artei americane.

BRÂNCUȘI ÎN NEW YORK 1913-2013
Expoziție inaugurată la data de 7 noiembrie
Galeria Paul Kasmin
paulkasmingallery.com

Paul Kasmin, proprietar Galeria Paul Kasmin: În 1913, Brâncuși a intrat cu adevărat în lumea artei internaționale, fiind prezent în expoziția ”Armory Show” de la New York. Este extraordinar că sunt în măsură să ofer o expoziție a sculptorului, acum, în anul 2013. Expoziția va consta din sculpturi de bronz importante ale lui Brâncuși: Muza Adormită, Nou-născut, Cap, Peștele, Domnișoara Pogany.

Jerome Neutres,Autorul cărții „Brâncuși, New York” : Brâncuși trimite la New York, în 1913, cinci sculpturi, printre care Domnișoara Pogany și Muza Adormită. Se spune că Arthur B. Davies, președintele expoziției ”Armory Show”, a spus: „Această expoziție este organizată pentru un astfel de tip de artist. Peste 200.000 de vizitatori vor veni în câteva luni să-i descopere pe Brâncuși, Marcel Duchamp, Leger, Picasso”. Ca urmare a succesului expoziției ”Armory Show”, Brâncuși a fost invitat, în anul 1914, să prezinte ceva ce va fi primul său spectacol solo din lume. John Quinn, care era cel mai mare colecționar american din zilele sale, a achiziționat prima sa sculptură Brâncuși, iar până la sfârșitul vieții sale va deține mai mult de 30 de sculpturi Brâncuși.

Paul Kasmin, proprietar Galeria Paul Kasmin: „Armory Show” a dat startul colecționarilor, a reprezentat începutul carierei sale. Pe parcursul vieții lui Brâncuși, 90% din lucrările sale au fost vândute Statelor Unite ale Americii.

În ediția din octombrie 1955 a revistei New York Times, Brâncuși a declarat: „Fără americani, nu aș fi fost în stare să produc toate acestea sau poate chiar să fi existat”.

Jean-Jacques Neuer, consilier legatar Brâncuși: Când Brâncuși a murit în 1957, el a numit legatari unici pe prietenii săi foarte apropiați, Istrati și Dumitrescu, iar atunci când aceștia au murit la rândul lor, au lăsat pe Theodor Nicol, nepotul lui Dumitrescu, legatar unic.

Theodor Nicol, legatar Brâncuși : Știți, probabil, că artistul tot timpul a negat că el a fost un artist abstract. Ca un amănunt, el a vrut să reprezinte sau să arate esența lucrurilor – mișcarea peștelui, nu peștele în sine, și el să fie în spiritul mișcării. Motivul sculpturii ”Oul” a fost ca o forță motrice în munca lui Brâncuși, dar mai important decât motivul în sine este dezvoltarea acestui motiv și punerea sa în aplicare în diferite sculpturi.

Jerome Neutres, autorul cărții „Brâncuși, New York”: Simplitatea și universalitatea sunt cuvintele cheie ale sculpturii lui Brâncuși. Într-una din notele sale, el spune: „Simplitatea este complexitatea rezolvată”.

Theodor Nicol, legatar Brâncuși: Cred că, în termeni de piese de bronz, Domnișoara Pogany, cel puțin din punctul meu de vedere, este o piesă foarte fascinantă, extrem de fascinantă.

Paul Kasmin, Galeria Paul Kasmin: Oriunde mă uit văd puterea și influența lui Brâncuși. El este în continuare cel mai modern dintre sculptorii moderni. Prietenul meu, Frank Stella, este incredibil de îndatorat lui Brâncuși. Carl Andre, chiar mai mult, lucru de necrezut, a fost dedicat lui Brâncuși. Nici unul dintre acești artiști nu ar fi la fel fără Brâncuși.

Mergi Sus